Oyun 6:
Oyunun Adı
Oyunun Yeri
Oyunun Araç-Gereci
Oyunun Süresi
Oyunun Seviyesi
Oyuncu Sayısı
Oyunun Amacı ve Eğitici Değeri Zıp-Zıldır
Sınıf
1-2 tekrar
8-10 yaş ve üzeri
Bir sınıf
Dikkati ve koordinasyonu geliştirir.
Açıklama: Sıralarında oturan öğrenciler, "Zıp" denildiğinde sıraya kapanırlar, "Zildir" denildiğinde doğrulurlar. "Zıpzıpadır" denildiğinde de ayağa kalkıp otururlar. Öğretmen sırayla birkaç kez bu kelimeleri söyledikten sonra öğrencileri yanıltmaya çalışır. Yazılanlar oyun dışı kalır. Birkaç öğrenci kalınca oyun biter. Başarılı olanlar alkışlanır.
Oyun 7:
Oyunun Adı
Oyunun Yeri
Oyunun Araç-Gereci
Oyunun Süresi
Oyunun Seviyesi
Oyuncu Sayısı
Oyunun Amacı ve Eğitici Değeri Katil Kim?
Sınıf, Salon veya Bahçe
4-5 tekrar
8-10 yaş ve üzeri
Sınırsız
Oyuncuların dikkatini geliştirir.
Açıklama: Öğretmen oyuncuların kulağına, "Sen değil" ve bir kişiye de, "Sensin" diyerek veya elindeki herhangi bir nesneyi (tebeşir gibi) oyuncuların avucuna koyuyormuş gibi yapıp birinin avucuna koyarak katili belirler. Katil hiç belli etmeden, oyuncuları göz kırparak öldürmeye çalışır. Vurulan oyuncu "Ben öldüm" der ve oyundan çıkar. Diğer oyuncular katilin kim olduğunu bulmaya çalışırlar. Katilin göz kırptığı kişi dışında bir öğrenci, katilin göz kırptığım gördüğü an, katilin kim olduğunu söyler. Park ettirmeden kim daha fazla oyuncuyu öldürürse, o birinci olur.
Metodolojik Öneriler: Katil, sadece başkasını öldürürken yakalanabilir.
Oyun 8:
Oyunun Adı
Oyunun Yeri
Oyunun Araç-Gereci
Oyunun Süresi
Oyunun Seviyesi
Oyuncu Sayısı
Oyunun Amacı ve Eğitici Değeri Kahkaha
Sınıf, Salon veya Bahçe
Tebeşir, silgi, kalem tıraş, anahtarlık gibi nesnelerden herhangi birisi
1-2 tekrar
8-10 yaş ve üzeri
Bir sınıf
Dikkati ve kendine hâkim olmayı geliştirir.
Açıklama: Öğretmen elinde tuttuğu eşyayı havaya atar, bu andan itibaren bütün öğrenciler gülmeye başlarlar. Havadaki eşyayı tuttuğu zaman gülme kesilir ve bütün öğrenciler çok ciddi olarak beklerler. Kendini tutmayan, gülen öğrencilere çeşitli cezalar verilir.
Oyun 9:
Oyunun Adı
Oyunun Yeri
Oyunun Araç-Gereci
Oyunun Süresi
Oyunun Seviyesi
Oyuncu Sayısı
Oyunun Amacı ve Eğitici Değeri Öt Kuşum Öt
Sınıf, Salon veya Bahçe
3-4 tekrar
10-12 yaş ve üzeri
Bir sınıf
Oyuncuların kulak dikkatini geliştirir.
Açıklama: Sınıftan bir ebe seçilir. Ebe gözlerini kapatır. Öğretmen oyunculardan birine sessizce işaret verir. İşaret edilen oyuncu, ses tonunu değiştirerek, bir kuş sesi çıkarır. Gözü kapalı olan ebe, bu sesin kime ait olduğunu bulmaya çalışır. Ebeye 3 tahmin hakkı verilir. Bulamazsa ceza alır. Bulur ise kuş taklidi yapan oyuncu ebe ile yer değiştirir.
Çeşitlendirme: Kuş taklidi yerine diğer hayvanların taklidi de yapılarak oyunu çeşitlendirmek mümkündür.
Oyun 10:
Oyunun Adı
Oyunun Yeri
Oyunun Araç-Gereci
Oyunun Süresi
Oyunun Seviyesi
Oyuncu Sayısı
Oyunun Amacı ve Eğitici Değeri Uçtu Uçtu
Sınıf, Salon veya Bahçe
1-2 tekrar
8-10 yaş ve üzeri
Bir sınıf
Dikkati ve kulak-göz koordinasyonunu geliştirir.
Açıklama: Öğretmen, sınıfa uçan bir hayvanın ismini söylediğinde bütün öğrenciler kollarım yana açarak kanat çırparlar. Uçmayan bir hayvan ismi söylerse hiçbirşey yapmadan otururlar. Öğretmenin kendisi de uçan bir hayvanın ismini söylediğinde kollarım yana açarak kanat çırpma hareketini yapar. Oyun birkaç uçan hayvan ismi söylenilerek oynandıktan sonra öğretmen uçmayan bir hayvan ismi veya deve kuşu gibi kanatlı ama uçmayan hayvan ismi söyleyerek kollarım kanat çırpar gibi yapar. (Öğrencileri yanıltmak için). Öğrencilerin bu hareketi yapmamaları gerekmektedir. Yanı-lanlar oyun dışı kalırlar. Oyun hızlanarak devam eder. Son 3-4 kişi kalınca oyun biter ve oyuncular ödüllendirilir.